Pułtusk
Identyfikacja Wenecji Mazowsza.
Cel
Nasza projektantka zgłębiła zagadnienie miast-marek jeszcze w czasie studiów na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Identyfikacja wizualna miasta Pułtuska stała się tematem jej projektu, ponieważ jako pułtuszczanka darzy to miasto szczególnym sentymentem. Stworzony system identyfikacji nawiązuje do tradycji jego powstania i założenia. Znak graficzny w tej koncepcji zainspirowany jest herbem miasta. Pułtusk to dawna siedziba biskupów płockich, stąd krzyż oraz pastorał w herbie. Naturalnie przed powszechnym użyciem logo musiałoby przejść akceptację Komisji Heraldycznej.
Opis
Pułtusk nazywany Wenecją Mazowsza to miasto z klimatem - z dużą liczbą terenów zielonych (skraj Puszczy Białej) oraz wodnych (rzeka Narew z przystanią wodną). Może poszczycić się kanałkami obsadzonymi długowiecznymi wierzbami, urokliwymi uliczkami oraz kamieniczkami przy najdłuższym brukowanym rynku w Europie. W mieście znajduję się także zamek w stylu renesansowym oraz bazylika kolegiacka z XV w. Atrakcje takie jak podróże kajakami czy gondolami po Narwi przyciągają turystów. Tutaj urodził się Krzysztof Klenczon - legendarny kompozytor, wokalista i gitarzysta.
Informacje
Linia wizualna jest minimalistyczna i w dosłowny sposób nawiązuje do kształtu herbu. W nim mógłby być zawarty materiał ilustracyjny wraz z oznaczeniem kategorii, które w połączeniu z ikonografią łatwo objaśnią cel informacyjny projektowanych materiałów graficznych. Identyfikację rozszerza również seria ilustracji o prostym rysunku linearnym, przedstawiającym zabytki warte zobaczenia lub miejsca infrastruktury czy kultury miejskiej. Branding miasta to nie tylko projektowanie. To przede wszystkim pogłębiona analiza jego możliwości, wyróżników i historii. Dopiero taka wiedza pozwala stworzyć identyfikację, która oddaje ducha miasta atrakcyjnego dla turystów, mieszkańców oraz inwestorów.